[O1] brak możliwości odpalenia auta (1,9 TDI 2005r)
Witam,
2 dni temu pojawił mi się problem z uruchomieniem auta - początkowo myślałem, że to akumulator. Rozrusznik przez 2-3 sekundy kręcił a potem było słychać tylko gwizd. Po podłączeniu do innego akumulatora - to samo. Ponieważ auto jest już po gwarancji (2,5 roku)- zholowali mnie do najblizszego ASO. Ja osobiście zacząłem podejrzewać rozrusznik, ale panowie z ASO poinformowali mnie że padł jakiś zawór AGR(?) i koszt części + wymiana - 950,00 PLN!!! Jest to chyba dziwne,że taki element nawala po małym przebiegu, bo moja skodzina ma dopiero przebieg 41000km. Czy ktoś z Was miał może podobne zdażenie i czy znacie orientacyjną cenę tego zaworku i czy wymiana tego rzeczywiście jest takim problemem.
Z góry dzięki za informację
grzela07
ale panowie z ASO poinformowali mnie że padł jakiś zawór AGR(?
jeśli się mylę to niech mnie jakiś kolega mądrzejszy poprawi
co ma piernik do wiatraka :shock:
co ma EGR do odpalania i gwizdu przy kręceniu rozrusznikiem :?: :?: :?:
grzela07, nie wiem do końca jak interpretować to co napisałeś...
1. czy rozrusznik kręci silnikiem cały czas i słychać ten gwizd
2. czy rozrusznik kręci silnikiem 2-3s a potem już nie i słychać gwizd
jeśli opcja 2 to masz uszkodzony bendix w rozruszniku
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
dobrygrzeswawa, kolega napisał wyraźnie:
2-3 sekundy kręcił a potem było słychać tylko gwizd
[ Dodano: Sro 07 Lis, 07 07:14 ]
a czasem EGR nie jest od gładkiego gaszenia silnika??
To może jak padnie to faktycznie silnika nie da się uruchomić....
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
ale panowie z ASO poinformowali mnie że padł jakiś zawór AGR(?
jeśli się mylę to niech mnie jakiś kolega mądrzejszy poprawi
co ma piernik do wiatraka :shock:
co ma EGR do odpalania i gwizdu przy kręceniu rozrusznikiem :?: :?: :?:
grzela07, nie wiem do końca jak interpretować to co napisałeś...
1. czy rozrusznik kręci silnikiem cały czas i słychać ten gwizd
2. czy rozrusznik kręci silnikiem 2-3s a potem już nie i słychać gwizd
jeśli opcja 2 to masz uszkodzony bendix w rozruszniku
Rozrusznik przez pierwsze 2-3 sek praktycznie zachowuje się tak jakby chciał załapać, a dopiero potem słychać ten gwizd. Co ma ten zawór EGR do tego - nie wiem (ASO mówiło coś, że ten zawór jest odpowiedzialny za kontrolę czystości spalin, czy coś takiego, i że on blokuje rozruch silnika). Ja też podejrzewałem bendix, ale podobno to nie to.
dobrygrzeswawa, kolega napisał wyraźnie:
2-3 sekundy kręcił a potem było słychać tylko gwizd
no właśnie nie wyraźnie
a potem (gdy silnik dalej się kręci)........
a potem (gdy silnik się już nie kręci ale trzyma kluczyk cały czas na pozycji START)........
a potem (gdy silnik się już nie kręci i kluczyk jest cofnięty z pozycji START)........
ale do rzeczy
jeśli to będzie klapka od gaszenia to spróbuj ją poruszać czy lekko chodzi i jeśli jest w odpowiedniej pozycji zobacz co się z nią dzieje przy zapalaniu. Odpowiednia pozycja to taka gdzie ramie siłownika podciśnieniowego który nią steruje musi być wysunięte. Możesz sobie sprawdzić to przed wszystkim, na pewno nie popsujesz
jeśli siłownik podczas zapalania będzie się poruszał odłącz zawór N239 (jeśli dobrze pamiętam) znajdziesz go na kolektorze dolotowym. Odepnij albo wtyczke albo przewód podciśnienia idący do siłownika
Ramie nie ma prawa się ruszyć (chyba że jest uszkodzony mechanicznie siłownik) i jeśli to jest to auto powinno odpalić
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
[quote="Maicroft"]A moze klapka gaszaca sie zawiesza, bo w samym EGRze jest gnoj jak zwykle
Tak dokładnie jest jak mówisz - przeczyścili klapkę i auto odpalało przez około pół godziny bez problemów, ale po tym czasie znowu się wszystko zapaprało w tym zaworze i znowu nie można było odpalić auta.
Dzięki za informacje
[ Dodano: Sro 07 Lis, 07 19:54 ]
a potem (gdy silnik się już nie kręci ale trzyma kluczyk cały czas na pozycji START)........
grzela07, Trzeba wyjac cala ta przepustniece EGR wyczyscic, przy okazji oczyscic caly kolektor dolotowy. Taki temat opracowalem kiedys w szukajce. Mozna tez zaslepic zawor EGR, zeby ten syf sie nie robil
Okazało się, że wystarczy tylko dokładnie wyczyścić ten zaworek a NIE go WYMIENIAĆ. Po wyczyszczeniu autko chodzi bez zarzutów.
Jeszcze raz dzięki wam wszystkim za pomoc.
Okazało się, że wystarczy tylko dokładnie wyczyścić ten zaworek a NIE go WYMIENIAĆ. Po wyczyszczeniu autko chodzi bez zarzutów.
Jeszcze raz dzięki wam wszystkim za pomoc.
Witam.
Miałem dokładnie takie same objawy jak opisane powyżej. Auto pojechało na lawecie. Wyczyścili przepustnicę i jest OK. Sinclan ul. Grochowska - znaczy się, że mnie nie orżnęli...
Witam, też to miałem - zawieszona klapka gasząca. Jak skończą się mrozy muszę przeprowadzić czyszczenie, na razie pomogło ręczne "odwieszenie". Pozdrawiam.
Komentarz